July 12, 2023

„Audra“ praūžė – tegyvuoja „Audra“: ką kalba išgyvenusieji?

„Audra“ praūžė – tegyvuoja „Audra“: ką kalba išgyvenusieji?

Birželio 29-liepos 2 dienomis Kauną nugriaudėjo muzikos, meno ir gerų emocijų audra. Čia vykęs festivalis „Audra“ sulaukė daugiau nei 40 000 žmonių įvairiose festivalio lokacijose. Mieste lankėsi svečiai iš užsienio bei visos Lietuvos, o tuo tarpu festivalyje besilankę muzikos profesionalai jau pačio festivalio meto savo socialiniuose tinkluose dalinosi įspūdžiais apie festivalį ir jo erdves.

Vienus ryškiausių įspūdžių savo socialiniuose tinkluose aprašė iš Pietų Sudano kilęs atlikėjas Skin On Skin, gyręs atsidavusią publiką ir puikią emociją viso festivalio metu. Tuo tarpu Didžiojoje Britanijoje išgarsėję I.Jordan savo paskyroje „Pergalės“ metalo fabriko erdves pavadino „viena beprotiškiausių lokacijų, kokiose yra tekę pasirodyti“. Panašiai apie „Audros“ festivalio patirtį savo socialiniuose tinkluose pasidalino ir iš savo muzikos istorija bei atlikėjais garsėjančio Bristolio atvykusi grupė Scalping: „Tai yra ko gero vienas geriausių šou, kokį esame kada nors sugroję“.


Į Kauną festivalio proga atvyko ir vieno įtakingiausių pasaulyje elektroninės muzikos naujienų portalo „Resident Advisor“ žurnalistai iš Didžiosios Britanijos. Kolektyvo nariai teigė, jog „nieko panašaus nepavyktų sukurti nei Londone, nei Amsterdame“. Viena to priežasčių – itin limituotos galimybės pasinaudoti panašaus dydžio industrinėmis patalpomis ir jas saugiai įrengti bei patogiai įrengti. Renginio apžvalgą ruošiantys „Resident Advisor“ žurnalistai Kaune vykusią „Audrą“ pavadino „milžinišką potencialą augti turinčiu festivaliu“.


Žurnalistų neliko nepastebėta ne tik muzikinė programa ar architektūrinės erdvės. Festivalio organizatoriams jie atskleidę nesitikėję, kokio didžiulio palaikymo čia sulaukia atvykę muzikiniai atlikėjai. Vienas to pavyzdžių – jau aukščiau minėtas didžėjus bei prodiuseris Skin On Skin. Britų žurnalistai teigė, jog lietuvaičių reakcijos į jo grojamus kūrinius buvo daugiau nei puikios – šokantys ir stebintys festivalininkai atrodo mintinai mokėjo šio atlikėjo kūrinius.

Tiesa, penktadienį iš „Audros“ festivalio lankytojai į savo socialinių tinklų paskyras daugiausiai kėlė ne muzikinius įspūdžius, o nuotrupas iš gyvo meninio performanso, kuris geram pusvalandžiui suparalyžiavo viso festivalio dėmesį. Tai buvo „Young Boy Dancing Group“ tarptautinio šokėjų tinklo pasirodymas, kurį Lietuvos gerbėjams padėjo atvežti Šveicarijos menų taryba.


Festivalio programa fokusavosi ne tik į naktines pramogas. Kaunas įvairiomis veiklomis buvo įtraukęs daugybę „Audros“ lankytojų ir dienos metu. Vienas iš populiariausių dieninių užsiėmimų buvo „Kylančio Kauno“ organizuotos veiklos ar M. Žilinsko dailės muziejuje įrengta tris dienas veikusi šiuolaikinio meno paroda. Specialiai „Audrai“ kuruojama ekspozicija lankytojas pristatė bene dešimtį tarpdisciplininio ir video meno instaliacijų.


Galop festivalis buvo uždarytas ankstyvą pirmadienio rytą, kuomet baigėsi paskutinis uždaromasis vakarėlis naktiniame klube „Lizdas“. Vėlyvą sekmadienio vakarą prie Soboro besidriekusios eilės tarsi buvo įrodymas, jog „Audra“ Kaunui reikalinga ir ji vėl bus laukiama.

Festivalis buvo dalinai remiamas Kauno miesto savivaldybės.