Gegužės 4, 2023

Pokalbiai prieš AUDRĄ | Scalping: „Muzikos kūrimas – nuolatinis judėjimas pirmyn ir atgal“

Pokalbiai prieš AUDRĄ | Scalping: „Muzikos kūrimas – nuolatinis judėjimas pirmyn ir atgal“

Šį kartą kalbamės su „Scalping“ – keturių žmonių grupe, neitin patogius muzikinius žanrus sujungiančia į nuolatinę svaiginančią patirtį.

„Scalping“ užpildo atotrūkį tarp gyvos gitaros ir elektroninės muzikos. Ir visą tai daro naudodami klasikinę sudėtį – būgnų komplektą ir bosinę ar elektrinę gitarą, kurių dėka, kartu su elektroniniais elementais, sukuria daugiamatį skambesį. Įsivaizduokite gyvų instrumentų ir skaitmeninės produkcijos sinteze, kurios rezultatas – prabangus ir galingas skambesys, nepaklūstantis lengvam kategorizavimui. Šiuo neįprastu požiūriu į muzikos kūrimą, grupė išryškino kitokį kampą į skirtingų žanrų ir technikų sankirtą. Mūsų pokalbis apie tai – truputį žemiau.



Q: Jūsų „Resident Advisor“ paskyroje teigiama, kad esate gyvai grojanti techno grupė, tačiau, klausydami Jūsų naujausio leidinio „Void“, girdime viską, tik ne techno. Kaip galėtumėte apibūdinti Jūsų grojamą muziką, nenaudodami jokių techninių terminų ir žanrų?

Tiesą sakant, kurį laiką patys vieni kitų to klausėme. Sakytume, kad sunki, įtraukianti, galinga ir galbūt 4D?


Q: Pačiuose pirmuose muzikos kūrimo žingsniuose viską darote skaitmeniniu būdu, naudodami programinę įrangą, o gyvos muzikos elementus įtraukiate tik vėliau. Atrodo, kad tai – ganėtinai netradicinis požiūris į muzikos kūrimą ir atlikimą, tad pasidarė įdomu, kodėl pasirinkote tokį saviraiškos būdą?

Mūsų grupė susibūrė todėl, nes mes kūrėme muziką, kuriai įtakos turėjo visa eksperimentinė elektroninė ir klubinė muzika, pažinta Bristolyje, Anglijoje. Tačiau, tą muziką kurdami patys, dažniausiai papildomai įtraukdavome gitarų, būgnų bei kitų instrumentų, tad viskas gavosi labai natūraliai, nuo pačios pradžios.

Mūsų muzika prasideda nešiojamame kompiuteryje, kaip ir pas daugelį kitų šiuolaikinės šokių ar elektroninės muzikos kūrėjų. Po to viską perkuriame naudodami gitaras, sintezatorius ar samplerius tam, kad galėtume groti gyvai. Drįstume teigti, kad tai – nuolatinis judėjimas pirmyn ir atgal.



Q: Sukurti naują elektroninės muzikos turinį yra gana sunku, tačiau dažniausiai tai padaryti yra dar sudėtingiau, kai į tai yra įtraukiami papildomi žmonės. Papasakokite, kaip Jums pavyksta išlaikyti tvarką ir kartu su komandą nuosekliai laikytis bendros kurybines vizijos?

Kaip ir visa kita, ką darome, taip ir šis procesas yra nuolat besivystantis. Anksčiau juokaudavome, kad naudojame per daug įvairiausių skaičiuoklių ir papildomų įrankių tai nuoseklumo priežiūrai, tačiau dabar matome, kad tai – išties puikios priemonės, padedančios prižiūrėti komandos organizuotumą ir idėjų įgyvendinimą.


Q: Įvairiausiuose straipsniuose ir interviu su Jumis, grupės kuriama muzika vienu žodžiu apibūdinama „struktūrizuota“. Paaiškinkite, ką „Scalping“ komandai reiškia dirbti struktūrizuotai?

Manau, kad tai gali būti nuoroda į tai, kad, kaip ir minėjome, dažnai pajuokaujame apie dainų rašymą naudojantis skaičiuoklėmis. Bet turime pripažinti, kad tikrai daug laiko praleidžiame prie dainų struktūros – visada stengiamės išlaikyti pusiausvyrą tarp tradicinių sudedamųjų dalių ir labiau linijinės bei evoliucionuojančios šokių muzikos struktūros.



Q: Didelis garsas – dar viena savybė, kuri yra dažnai paliečiama, kuomet eina kalba apie jūsų pasirodymus. Ar ir AUDROS festivalio metu planuojate būti garsūs?

Manome, kad mūsų pasirodymas bus garsiausias, koks tik bus įmanomas festivalio erdvėje. O kalbant rimtai, garsumas – labai svarbi mūsų gyvo pasirodymo dalis, kuris užtikrina kad mes, o ypatingai bosas, paveiktume pasirodyme esančia publiką. Mums svarbu, kad garsas būtų galingas tiek, kad paliestų žmogų fiziškai, tačiau nedraskytų ausų. Tiesa, ausų kištukai yra privalomas daiktas muzikiniuose renginiuose.


Q: Kokie Jūsų grupės narių santykiai už studijos ribų? Ar yra kokių nors papildomų veiklų ar projektų, ties kuriais dirbate kartu?

Mes neturime jokių kitų muzikinių projektų, tačiau visi buvome draugais dar iki grupės įkūrimo, todėl daug bendraujame ne tik rašydami muziką ar grodami.


Q: Kokį patarimą duotumėte kitiems muzikantams, kurie bando scenon diegti naujoves ar tiesiog peržengti įprastus muzikos kūrimo būdus?

Technologijos – Jūsų draugai, tad nebijokite išbandyti naujų dalykų bei derinti instrumentus bei įvairiausius efektus, kurie tradiciškai dažniausiai nebūna naudojami kartu. Ir, žinoma, nesijaudinkite dėl kažkokių konkrečių žanrų – tai tik stabdis.


Interviu paruošė Justas Jelisejevas.