Gegužės 19, 2023

Vizualinė festivalio AUDRA kryptis: metafizinis vandens pradas ir gyvybę mieste kuriantys žmonės

Vizualinė festivalio AUDRA kryptis: metafizinis vandens pradas ir gyvybę mieste kuriantys žmonės

Vos prieš metus gimęs ir didžiulį visuomenės palaikymą užsiauginęs šiuolaikinis miesto festivalis AUDRA grįžta – birželio 29–liepos 2 dienomis. 2022 metų įsimintiniausia Kauno kultūros iniciatyva išrinktas renginys miesto erdves užtvindys koncertais, šokiais, meno instaliacijomis, žmonėmis ir – perkeltine prasme – vandeniu. Būtent apie šią stichiją kalba naujasis AUDROS vizualinis identitetas – transformatyvų vandens pradą ir žmones, mieste kuriančius gyvybę.



„Audra – tiek gamtos stichija, tiek mūsų festivalis, – yra nevientisas, iš daugelio svarbių komponentų sudarytas reiškinys. Tikėdami, kad praėjusių metų festivalis buvo tik pirmas ilgos kelionės žingsnis, nusprendėme patyrinėti, o gal net ir patys suprasti, kas visgi yra AUDRA“, – pasakoja vienas renginio iniciatorių Žilvinas Širka. – Šiemet pasirinkome vandenį – mums įdomios vandens kaip fizinės formos savybės: jis gali būti minkštas, tačiau tuo pat metu viską griaunantis, gyvybės katalizatorius. Vanduo lakus, prasiskverbia, susimaišo, atskiedžia ar atskleidžia kitų dalykų savybes.“

Šių metų AUDROS vizualinės krypties įgyvendinimas vyko bendradarbiaujant su kūrybos agentūra „CLINIC 212“. Jos projektų direktorė Eglė Paliulienė sako, kad vizualiniam identitetui sukurti agentūros viduje buvo sutelkta didelė komanda, tačiau pirmosios idėjos atėjo gavus kūrybinę laisvę ir atlikus vidinį konkursą, kurio metu pirminius eskizus siūlė visi prie projekto norėję prisijungti agentūros dizaino skyriaus komandos nariai. Galiausiai bendromis jėgomis buvo pasirinktos 4 skirtingos kryptys, jos ir pasiūlytos AUDROS kolektyvui.

„Patys lankėmės praėjusių metų AUDROJE ir matėme, kaip festivalio metu visas miestas įgavo šviežią kvėpavimą, jo gatves užplūdo daugybė jaunų žmonių iš visos Lietuvos, o už kiekvieno kampo galėjai girdėti kaip festivalio lankytojai aptarinėja įspūdžius“, – pasakoja E. Paliulienė. – Toks penkių dienų gaivališkas vyksmas tikrai gražiai simboliškai susisiejo su pačia AUDROS koncepcija. Šiais metais mums beliko visa tą energiją užfiksuoti vaizdu.“



„CLINIC 212“ atstovė sako, kad vizualinio identiteto ašimi tapo trimatė verpeto figūra – audros akis, kurios paviršius yra blizgus, primenantis vandenį ir atspindintis visa tai, kas yra aplink. „Figūra nuolat kinta ir tarsi simbolizuoja: kiek energijos visi šokių aikštelėse kartu sugeneruosime, kokie atsidavę muzikai ir veiksmui būsime, tokia ir bus AUDRA. Juk ši AUDRA – tai mes, žmonės, darantys miestą gyvybingu“, – pasakoja E. Paliulienė.

AUDROS organizatorius Ž. Širka neslepia, kad festivalio vizualinė tapatybė koreliuos ir su festivalio programa. „Vizualinis identitetas yra vienas svarbiausių ir geriausiai temą perteikiančių formatų. Džiaugiuosi, kad su bičiulių agentūros pagalba pavyko vandenį pateikti ne banalia forma, o išryškinant metafizinį, transformatyvų vandens pradą. Talentingų 3D dizainerių pagalba jis įgavo gylį ir pojūtį, kuris kalba ne tik apie šiuos metus, bet ir nebuvusiems ir nieko negirdėjusiems apie festivalį, geba papasakoti, ką atneš(a) AUDRA“.

Vizualinio identiteto kūrybinė komanda: kūrybinė agentūra „CLINIC 212“. Kūryba: Mantas Lukoševičius, Laurynas Rėčkus. Dizainas: Mantas Lukoševičius, Gabija Platūkytė-Azarevičė. Projektų direktorė: Eglė Paliulienė.